Menu

Fit blijven

Fit blijven

Zou Nederland in beweging nu volkssport nummer 1 worden? We kunnen immers niet meer naar de sportschool, dus hoe moeten we fit blijven? Hieronder deel ik een paar van mijn tips. Om nog enig serieuze noot toe te voegen: misschien is dit het moment om je bijvoorbeeld te verdiepen in pilates, yoga of zelfs Qi Gong Ba Duan Yin. Wie op youtube kijkt, ziet voldoende video’s voorbij komen!

 

Bewegen met WC-rollen:

 

  • Leg zo snel mogelijk een parcour af met en wc- rol op je hoofd
  • Ga op je handen staan met je benen tegen de muur en bouw een torentje van wc-rollen met 1 hand
  • Jongleren met wc-rollen, hou 3 wc rollen zo lang mogelijk in de lucht

Beweging tips voor thuisblijvers:

 

Goed moment om te poetsen! Even googlen op internet leert me dat de badkamer poetsen lonender is dan in de tuin werken. Per uur verbrand je met het schoonmaken van de badkamer 350 calorieën. , dweilen levert 300 calorieën op en de ramen lappen ook! Het ruikt er fris van en jouw lijf vindt het fijn. O Ja de tuin, met gratis zonlicht en frisse lucht is goed voor 200 calorieën.

 

Doe je boodschappen in etappes! Jawel, we zijn genegen om te hamsteren. Of in een keer voor meerdere dagen te gaan. Laten we nu de boodschappen eens dagelijks doen, met een goede verdeling over 2 tassen kunnen we ook nog tasheffend in draf terug naar huis!

 

Klussen: heb jij niet nog dat ene klusje liggen? Of die zolder met al die troep? Dit is een goed moment! Stroop de mouwen op en ga lekker sjouwen. Pak die zware spullen, loop de trap op en af, kan de sportschool niet tegen op hoor!

 

De energizer voor thuiswerkers:

 

Kies nou juist niet voor de chatfunctie! Bel je collega’s en spreek af dat dit een teken is om in beweging te komen. Telefoneren kan tegenwoordig lopend. Dus word je gebeld? Gelijk aan de wandel gaan, trap op en af, kamer in en uit, blijf in beweging. Wist je dat bewegen de creativiteit bevorderd?

 

Maak van de nood een deugd. Het toilet opzoeken moeten we allemaal. Als je naar het toilet gaat, koppel daar dan elke dag een activiteit aan. Zo zijn er bijvoorbeeld apps waar je work-outs van 1 minuut kan ophalen, geschikt om te doen achter je bureau.

 

Wil je iets meer dan dat? Dak krijg je hier een iets intensievere work-out.

  • Seven
  • 7 minute workout

Het enige wat je hier eigenlijk voor nodig hebt is een stoel en een muur en je kunt aan de slag!

 

Het is een goed idee om alvast wat te rekken en strekken van te voren om je spieren wat op te warmen. Soms is volhouden lastig. Maak daarom voor jezelf een planning! Zet een alarm in op je telefoon, betrek je partner en of kinderen. Dit werkt als stimulans of als stok achter de deur!

Voor de Chinezen onder ons: misschien heb je nu juist tijd om je te verdiepen in bewegingsstijlen. Qi Gong is eigenlijk niet genoeg nu. Het is beter om ook voor meer rekking en strekking te kiezen. Je zou eens kunnen zoeken op Qi Gong Ba Duan Yin. Deze tip kreeg ik in ieder geval van dr. Mao.

 

Ik heb hilarische filmpjes voorbij zien komen met wat mensen allemaal doen om thuis een beetje in beweging te zijn. Heb jij een leuke tip, een humorvolle suggestie? Dan sta ik te popelen om die te horen.

Geen reactie's

Geef een reactie